O listă cu 10 fotografii care te vor face să te îndrăgostești de stațiunea Vatra Dornei

Pe când eram doar un copil, îmi plăcea să cotrobăi prin sertarele dulapului din cămară în căutare de fotografii vechi. Știi tu, din acelea alb-negru, îndoite la colțuri sau rupte, făcute cu un aparat foto pe film. Țin minte că odată am găsit fotografii cu mama de când era la liceu, de când era un pionier. Cu acea pălărie albă în cap, ca de marinar, cu eșarfă roșie și acea cămașă imaculată. Eram fascinat de acele imagini. Dacă stau bine să mă gândesc, cred că așa am prins drag de fotografie.

Să fi fost acela punctul de start care a dus ca peste ani și ani să încep proiectul Iubesc Vatra Dornei și să dezvolt, alături de oameni faini, platforma Hai la Dorna? Zâmbesc când scriu asta și am impresia că mi-ar plăcea mult să stea lucrurile exact așa. Oricum ar fi, imaginile au ajuns să mă fascineze atât de mult și să îmi ofere o satisfacție aparte încât am petrecut ore întregi pentru a selecta următoarele zece fotografii din Vatra Dornei, pe care le poți admira în lista de mai jos.

Uite câteva fotografii din Vatra Dornei numai bune de admirat:

Începem seria de imagini cum altfel decât cu un peisaj de munte, realizat de fotograful Adrian Petrișor din vârful pârtiei Parc. Cine n-a urcat măcar o dată pe platoul de la capătul derdelușului dornean, n-a așezat o pătură pe iarba verde și n-a așteptat în liniște apusul? Acel moment în care soarele își flutură razele a plecare și se îndreaptă spre vest, în umbra Oușorului, cred că este cunoscut de multă lume.

Vatra Dornei -Suceava

Ordinea aleatorie prin care am ales să vă prezentăm aceste imagini ne ia vremea de tricou și pantaloni scurți și ne trece la mănuși și bocanci de piele. Dincolo de peisajul iernatic, care ne prezintă turnurile Gării și Bisericii Romano-Catolice, putem privi și gheața de pe Dorna. Știați că există povești din timpul celui de-Al Doilea Război în care se vorbește despre soldați care se dădeau pe gheața râului ce desparte stațiunea Vatra Dornei în două părți, una mai frumoasă ca alta? O să scriem cândva despre asta! Și da, avem și imagini!

Vatra Dornei

Continuăm cu vreme numai bună de mănuși groase și căciula trasă peste urechi, din câte se pare! Dacă ar fi fost după noi și nu am fi ales random ordinea acestor fotografii, cred că această imagine ar fi fost, mai mult ca sigur, cap de listă. Râul Dorna, acoperit pe ici, pe colo de gheață, animat de rățuștele zgribulite sub pod și lăsat în liniștea sa de localnicii care și-au făcut curaj să iasă la o plimbare pe o așa vreme, este unul dintre lucrurile de văzut atunci când vii iarna la Vatra Dornei.

Freezing Mode...

Îmi amintesc și acum de serile în care urcam pe dealul din apropierea casei mele de la Coșna, mă așezam cu fundul în iarba verde, copil fiind, și așteptam ca soarele să se ascundă mai întâi după linia pădurii, iar mai apoi în spatele liniei de orizont. De fiecare dată am rămas fascinat de culoarea pe care o capătă cerul atunci când razele de soare fug de ochii tuturor. Iar la Dorna se vede la fel de frumos!

Onirico, România

Of, ordinea asta aleatorie! Cum mă trece așa de repede de la o stare la alta și de la un anotimp la altul. Cum îmi amestecă amintirile într-un așa fel încât îmi vin în minte povești de când mergeam la cules păpădii, dar și istorisiri de când mă dădeam cu sania pe drumul înghețat bocnă, copil fiind. Oricine a vizitat cel puțin o dată stațiunea, cunoaște zona din fotografia următoare! Iar dacă nu, o să ajungă să o cunoască pentru că pârtia de schi de la Vatra Dornei nu este de ratat.

Vatra Dornei

Primăvară, dragă fiică, ce frumoasă-mi ești adică! Asta l-aș vedea cântând pe profesorul Ion Cruceanu, Domnul să-l ierte, în mijlocul unui asemenea peisaj! Și câte-ar mai povesti despre trecerea de la iarnă la primăvară și de la omăt la dezgheț. Câte-ar mai scoate din tolbă și-ar mai spune despre răsărirea ghioceilor și despre vremea ce-aduce ploi reci de primăvară peste stațiune.

hometown

Parcul Municipal din Vatra Dornei trebuie vizitat și el atunci când zăpada este căzută peste stațiune. Atmosfera este una plăcută, copii la tot pasul cu săniile după ei, Foișorul Muzical este animat de tinerii care au ieșit la o bulgăreală, iar aleile, unele lucioase de la gheața făcută, alte curățate până la pavaj, sunt pline de turiștii care au ieșit la o gură de aer tare și rece de munte.

Vatra Dornei, Romania

Cu siguranță încă una dintre fotografiile speciale, prezentate în acest articol. Un peisaj de vis, cum au spus-o de fiecare dată turiștii străini care au urcat pe platoul de pe Dealul Negru și au avut șansa să privească acest tablou în fața ochilor. Noi ce să mai spunem? L-am văzut de zeci de ori și încă nu ne-am săturat de el. Personal, aș da orice dețin ca să mai ajung acum acolo, să mă opresc câteva minute și să privesc munții, vârful Oușoru și tot albul acesta înfrigurat.

Da, Doamne!

O nouă fotografie de iarnă din frumoasa stațiune de munte Vatra Dornei. De această dată vorbim de un peisaj cât se poate de comun, imortalizat de pe podul din centrul orașului care face legătura între stațiune (cu hotelurile și parcul, pârtiile și drumul de acces către telescaun) și zona de relaxare a orașului, cu restaurante și localuri, cu sucursale de bănci, clădiri de instituții și unele monumente istorice.

Vatra Dornei

Trecem de la un anotimp la altul și de la o fotografie la alta și ajungem la acel moment din an când ne putem așeza și privi clăile de fân proaspăt ridicate spre cer. Apropo de asta, îmi aduc aminte de un moment interesant de când făceam ciclism de șosea pe drumul european care face legătura între Moldova și Transilvania. Trecând Pasul Tihuța, observ la un moment dat o mașină cu numere străine oprită pe marginea drumului. Străinii se opriseră să fotografieze clăile de fân. Aparent, este o practică întâlnită doar în Europa de Est.

Landscape

Alte câteva sute, poate chiar mii, de fotografii din Vatra Dornei și împrejurimi poți găsi și pe paginile noastre de Facebook, și anume Hai la Dorna și Iubesc Vatra Dornei. Acolo te așteptăm să susții ambele proiecte cu o apreciere, cu un mesaj de voie bună sau chiar cu o contribuție. După cum știi, poți contribui cu fotografii și videoclipuri din călătoriile tale prin Țara Dornelor și Bucovina, dar și cu povești demne de dat mai departe.

Ciprian Pardău

Născut pe tărâmuri bucovinene, Țara Dornelor mi-a rămas la inimă încă de când, copil fiind, mă jucam de dimineață până seara pe câmpurile verzi ale comunei mele. Doar gândul că pot veni aici, mă pot așeza oricând pe iarba deasă și respira aerul curat al naturii, mă face să fiu mândru că sunt bucovinean.

This Post Has 4 Comments

1. Ar fi bine ca râul Dorna să-l faceți navigabil. Înainte de podul ce duce în piață se poate face un dig cu un perete culisabil reglând nivelul apei, astfel prelungind lungimea navigabilă.

1. Nu este o idee rea, însă până acolo mai sunt multe alte lucruri care ar trebui făcute și care sunt prioritare navigației pe Dorna. Din ce am observat, iar asta este ca o paranteză, mersul trenurilor în zona noastră este afectat de faptul că există o singură linie de tren. Dacă lățimea cursului Dornei s-ar micșora, ar exista suficient loc pentru încă o linie de tren (măcar pe raza municipiului) și s-ar găsi loc și de câteva zeci de locuri de parcare noi.

2. Iubesc Vatra Dornei și enigmatica Bucovină! Vizitez zona de două ori pe an de peste 20 de ani și încă sunt dornic de a o vizita.

1. Mă bucur să aud că vrei să revii mereu în Bucovina! Prin proiectul Hai la Dorna exact asta încercăm să facem, să aducem cât mai multă lume în zonă!